Je ligt ’s avonds in bed te woelen en te zweten. Je geraakt maar niet in slaap. Het fenomeen is gekend, maar godzijdank is ook de remedie beschikbaar. Je lijdt immers, zoals zovelen, aan trendonzekerheid. Gelukkig is uit de oerpoel van het leven een entiteit ontstaan dat via de glibberige evolutionaire ladder is opgeklommen tot de hoogste regionen van het menselijke ras: de trendwatcher oftwel de geüpdated versie van Madame Blanche met haar kristallen bol.
Dus gedaan met de zorgen, gedaan met de onzekerheid. Inderdaad, hier komen de heetste trends voor 2011! Nu heb ik nooit echt begrepen waarom die trends per se hot zijn, terwijl ze tegelijk ook als ongelofelijk cool worden bestempeld, maar dat zal zoals gewoonlijk toch weer aan mij liggen, niet? Maar genoeg gezeverd, hier komt het lijstje:
- Random Acts of Kindness
- Urbanomics
- Pricing Pandemonium
- Made for China (if not Bric)
- Online Status Symbols
- Wellthy
- Social-lites and Twinsumers
- Ermerging Generosity
- Planned Spontaneity
- Eco Superior
- Owner-Less
Voel je de rust al terugkeren? Ik alvast wel. Het is zalig vertoeven in de zekerheid te weten wat de toekomst ons zal brengen. Deze 11 coole hete trends zullen in de komende maanden mijn getrouwe steunpilaren zijn in dit woelige bestaan.
Maar ik hoor je al denken: wat betekenen al deze trends? Geen paniek. Ik heb het even voor je opgezocht.
Random Acts of Kindness
Deze trend is een afgeleide vorm van de G-generatie (G van generous) en leidt ertoe dat je willekeurig kadootjes of gestes kan krijgen van bedrijfjes die de onweerstaanbare drang hebben deze trend te volgen. Zo levert Interflora op basis van facebook-statussen willekeurig gratis bloemen aan jarigen, etc. Maar KLM zette net dat extra stapje zoals je kan zien in volgend filmpje.
Urbanomics
Wereldwijd leven er 3 miljard mensen in steden. De marketingwereld begint zich steeds vaker the richten op deze specifieke markt. Alhoewel deze trend al jaren aan de gang blijkt, beweren de trendwatchers dat het dit jaar ook tot zijn recht zal komen. Nou, ik denk dat dit een redelijk veilige voorspelling zal zijn. Bovendien ruikt deze trend een beetje naar de glocalisatie-beweging.
Pricing Pandemonium
Omdat het voor de klant steeds makkelijker wordt om prijzen te vergelijken, zeker nu hij permanent verbonden is met het net, moet de commercie daar gepast op reageren. Gepersonaliseerde deals, tijdsgelimiteerde (tot op de seconde) promoties, smartphone coupon inning, acties via Twitter of Facebook, noem maar op. De ganse prijzenpolitiek gaat ook dit jaar drastische vernieuwingen tegemoet.
Wordt vervolgd...
Comments